lördag 30 november 2019

Kattens dag!

I helgen firas det runt om i landets olika zoobutiker "Kattens dag". Kattklubben som jag är medlem i firade i dag på flera olika ställen. Jag deltog med Zaga på Arken Zoo i Falköping, verkligen ett superbra tillfälle att miljöträna lite på. Nu verkar ju ärligt tala Zaga inte bry sig så mycket om i vilken miljö hon hamnar utan hon är nyfiken, framåt och vill undersöka det mesta.
Dagen till ära så hade jag givetvis piffat upp burskynket så att det skulle vara lite "juligare" med svarta sidogardiner med små röda och vita blommor på. Hade även med mig en bädd som gick i grått och rött med samma tyg på kudden som gardinerna.

Det där med att sitta i bur är ju dock inte Zagas favoritnöje. Hon vill ut och undersöka. Vilken tur att matte tagit med sig sele och koppel. Så vi tog en promenad i butiken och tittade på allt spännande samt hälsade på de vi mötte. På två väggar i butiken fanns det massa akvarier uppsatta. Gissa om de var intressanta!! Katt-TV hojtade Zaga och var helt uppslukad av att titta på alla fiskarna som simmade där. Allra bäst var det när jag höll henne i famnen så att hon kom upp lite och verkligen kunde kolla på allt. Hon hittade snabbt en ny favoritplats: min axel. Där satt hon när vi promenerade runt och var lika obekymrad om ifall det kom människor eller hundar in i butiken.

Bjuder på lite bilder nedan på min goding från dagen. Brukar normalt inte lägga ut bilder på mig själv, men svårt att ta bilder på en liten kattunge på axeln utan att man själv kommer med, så idag gör jag ett undantag och bjuder på en :-).

Redo för Kattens dag-firande!

Blir det bra så här?

På upptäcksfärd

Bästa utsiktsplatsen!

Busig!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar