söndag 1 december 2019

Snart är det jul...

...och innan dess är det dags att posta julhälsningar till nära och kära. Idag var det julavslutning på de scrapträffar som jag går på och alltså perfekt läge att passa på att göra de där sista julkorten :-).

För min del blev det fyra kort gjorda. Några enkla och ett som jag deltog med i dagens ena utmaning. Egentligen var det två utmaningar under dagen, men jag valde att hoppa över den ena dp mitt fokus var att göra julkorten klara. Den utmaningen som jag var med i var en "RAK - Random Act of Kindness". Del 1 av utmaningen var att alla som ville vara med fick lämna in fem saker som matchade varandra samt skriva sitt namn på en lapp. När alla hade lämnat in numrerade man alla bidrag. Sedan drog man ett namn bland deltagarna som fick komma fram och dra ett nummer. Det numret man fick var det kitet med material man skulle använda. Man skulle sedan skapa ett kort där alla sakerna som man fick ingick. Man fick lägga till vad man ville och hur mycket man ville och man fick klippa delar av det man fått. Efter inlämning var det sedan röstning i vanlig ordning. Jag vann :-)!!!

Några enkla:



Mitt tävlingsbidrag: 

I kitet som jag fick ingick det rutade pappret, det vita hjärtat, bandet med hjärtan, den stora snöflingan och trärenen.


Som vanligt en mycket trevlig, kreativ och rolig träff med gott fika och glada skratt! Ser så fram emot vårens träffar!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar