lördag 30 november 2019

En mossig historia...

Imorgon är det redan första advent igen! Tiden rusar verkligen på. Alltså dags att fixa en läcker krans att hänga på ytterdörren. När jag var inne i blomsteraffären i veckan sålde de jättefin mossa i stora rejäla bitar och då kunde jag inte låta bli utan att inhandla tillräckligt mycket för att kunna klä halmstommen som jag använder som bas med den. Så, årets dörrkrans blev en riktigt mossig historia.

Halmstommen har jag först klätt med plastfolie för att kunna återanvända den år efter år. Sedan har jag klätt in den med mossan som jag fäst med vanlig grön tunn ståltråd som jag köpt i en blomaffär. Till dekorationerna har jag också återanvänt mycket som jag använt tidigare år. Det som blev nytt i år är den söta lilla granen i vit metall. Dekorationerna är antingen fästa med samma tråd som jag bundit fast mossan med eller om de redan suttit på en pinne helt enkelt bara nedstuckna i kransen.

Kransen klar och redo att hängas upp:

På plats på ytterdörren

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar