lördag 9 november 2019

En smurf...

Att göra någon annan glad är alltid lika roligt och i dag på kattutställningen passade jag på att busa  lite med en annan utställare som jag känner. Hon älskar Smurfar och på en utställning i vårs när vi stod och pratade lite så nämnde hon att det skulle vara häftigt med en virkad Smurf. När jag av en slump för ett par veckor sedan fick upp en virkad Smurf i mitt flöde på Pinterest och dessutom hittade en beskrivning på den så fick jag idén att busa lite med henne på denna utställningen.

Jag laddade ner mönstret, som ni hittar på den här länken rotade igenom garnlådan och hittade perfekt garn till en Smurf och började virka. Jag har dock inte gjort exakt som i mönstret. Fick inte riktigt ihop det på kroppen utan virkade den lite på fri hand och jag valde också att istället för att virka in ett grått bälte på den virka ett löst vitt som jag monterade på när kroppen var färdig. Pilligast att göra var helt klart händerna! I går kväll, precis lagom till utställningen blev den klar.



Idag fick den följa med till utställningen och när det var helt tomt kring buren hos den jag skulle busa med smet jag dit och bara ställde den där mitt på trimbordet. Ingen info om vem den kom ifrån, utan bara en liten Smurf som flyttat in till henne.


Och jodå, hon kom på vem den kom ifrån och mitt lilla presentbus blev helt klart uppskattat!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar