tisdag 7 juli 2020

Hipp, Hipp, Hurra!

I dag har vi födelsedagskalas! För ett år sedan plingade det till i min mobil. Smset meddelade att CH S*Mysebos Princess Daisy höll på att föda. Ett litet tag senare landade denna bilden i min mobil och jag blev nog redan då lite kär i denna lilla fluffis!


När jag några veckor senare fick träffa henne och hennes kullsyskon fanns det inga tvivel, det var henne jag ville ha! Idag säger vi ett stort grattis på 1 årsdagen till S*Mysebos Hermione, eller Zaga som hon kallas till vardags!

Zaga påbörjade sitt födelsedagsfirande redan vid femsnåret i morse då hon glatt ansåg att den stora, som tur var rena, kattlådan var hennes privata leksandlåda. Men smäckra fyrfotahopp kastades leksaken omkring i lådan samtidigt som kattsanden yrde runt och landade överallt utom möjligtvis i kattlådan. När matte vaknade av allt krafsande och lite försynt frågade vad Zaga pysslade med såg hon väldigt oförstående ut och ansåg mest att matte var en riktig partykraschare när just den roliga kattlådan förpassades bakom stängd dörr resten av natten. Och för den som undrar: Det finns fler kattlådor än den att tillgå, så ingen kris på den punkten.

Resten av födelsedagen har firats med äventyr på landet där varje sten, blomma och småkryp har undersökts mellan regnskurarna. De små grodorna som finns i mängder i gräsmattan och som matte trodde skulle vara skojiga att titta på ansåg Zaga vara totalt ointressanta.

Riktigt god mat och lite godis har födelsedagen självklart också innehållt. Grattis mattes lilla fluffis, jag kan inte fatta att det redan gått ett år!




/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar