lördag 27 juni 2020

Sommaravslutning

Idag var det sommaravslutning på de scrapträffar som jag brukar gå på. Var i vanlig ordning en mycket trevlig träff med trevligt sällskap, kreativitet, smarrigt fika och massa godis. Att det var butik på plats var extra trevligt och resulterade i härlig shopping av mer eller mindre nödvändiga tillbehör.

För min del blev det tre kort gjorda under dagen. De två första jag gjorde var kort till dagens utmaningar på träffen. Första utmaningen var ett valfritt alster som skulle innehålla en gratulation. Jag gjorde ett väldigt enkelt kort med utstansade hjärtan och blommor i gråskala.


I utmaning nummer två skulle man göra ett kort där man var tvungen att använda allt ur det utmaningskit som alla fått när vi kom dit. Man fick lägga till vad man ville och man skulle även vid inlämningen redovisa "resterna" av kitet. Det sistnämnda mest för att vi andra när det var dags att rösta skulle veta vad man haft att utgå ifrån till sitt kort. Jag fick tre pappersbitar i gröna nyanser och en söt bild på en baby i mitt kit och mitt resultat blev detta:


Det som blev över när jag stansade ut hjärtanen i de två första korten använde jag i mitt tredje kort för dagen som blev ett enkelt grattiskort i lite rökiga toner. Färgerna valde jag lite utifrån den färdiga bilden på katten som jag använde.


Som avslutning på dagen blev det givetvis ett par julkort. Enkla och olika men ändå lika. Svårare än så behöver det inte vara :-).



 /Anngert

2 kommentarer: