tisdag 3 april 2012

Shopping & Siamesgos

Igår kväll var jag iväg en sväng till en mycket trevlig butik som ligger några mil härifrån. Det är en tyg- och inredningsbutik som har massor av kul tyger och inredningsgrejor till skapliga priser. Butiken tillhör också den kategorin där man garanterat alltid kommer ut med mycket mer i påsarna än vad man hade tänkt från början...

När jag for dit igår hade jag egentligen bara tänkt handla ett par saker, men så blev ju givetvis inte fallet. Tänkte att jag skulle tipsa om en liten sak som jag hittade där. Med mig hade jag en kompis som bor på samma ort och helt plötsligt står vi båda och tittar på en söt liten duk.


Vi kom båda på ett helt annat användningsområde för dessa små blommor: Scrapbooking! Med en vass kniv eller liten sax klipper man isär de små blommorna och genast har man massor av små söta blommor att dekorera kort eller andra alster med.


Efter shoppingen följde jag med min kompis hem och hälsade på hennes små kattungar. Hon föder upp Siameser och har just nu sin första kull. De små sötnosarna är redan fem veckor gamla och det är full rulle. Mamma katt kallas Tesla och de båda små busfröna saknar fortfarande namn...




Till sällskap har de även huskatten Tellus. En söt liten svart-vit fröken :)


Tack för en trevlig kväll!
/Anngert

2 kommentarer: