söndag 18 februari 2024

Scrapträff

Igår stod det scrapträff på agendan. Blev en kreativ dag där skapandet hjälpte till att rensa hjärnan på vardagens stress.

En utmaning fanns att delta i under dagen. Man fick lämna in två alster var och temat och kraven på det man lämnade in var att det skulle innehålla hjärta/-n och ballong/-er. Kanske inte en kombination man gör jätteofta. Men, jag pysslade ihop ett par kort på nämnda tema och deltog i tävlingen. Ingen vinst denna gången, men vad gör det så länge jag är nöjd med det jag gjort!

Utöver tävlingsbidragen så hann jag även med att göra mitt sedvanliga julkort. Det blev ett kort där jag återanvände en bild från ett julkort som jag fått en gång i tiden och sparat just för att kunna återanvända det. Bilden var perfekt att använda som inomhusbild i ett fönster.

Sist på dagen svängde jag även ihop ett "bra att ha-kort" som jag fick inspiration till utifrån ett uppstämplat motiv på tre piffiga damer. Bakgrunden på kortet har jag plockat ihop av lite olika mindre mönsterpapper.




/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar