lördag 3 februari 2024

Det tog lite tid...

Förra våren såg jag en bild på en fantastiskt snygg löpare i en grupp i sociala medier för oss som gillar att virka. I inlägget fanns även diagrammet/beskrivningen med på hur man virkade den. Jag såg framför mig hur snygg den skulle vara på mitt köksbord och hur bra den skulle passa till mina nya sommargardiner i köket om jag virkade den i blått och grått. 

Alla som känner mig vet att jag är tidsoptimist och sannolikheten för att jag skulle hinna virka klart den löparen på typ en månad förra året för att vara redo att lägga på när sommargardinerna hängdes upp var det nog bara jag som trodde.

Men, det kommer ju fler somrar och nu är den äntligen klar och redo för mitt köksbord!! Även om det tog lång tid att virka den så är jag supernöjd med resultatet. Den är lite drygt 1 meter lång, 42 cm bred och det har gått åt ca 1200 m garn...

/Anngert

1 kommentar: