tisdag 20 februari 2024

Årets katt Billingebygdens kattklubb!

I söndags var det årsmöte i Billingebygdens kattklubb (BiK) där jag är medlem. I samband med årsmötet så delade även klubben ut priser till vinnarna i klubbens Årets katt-tävling. En tävling där man får skicka in sina fem bästa utställningsresultat från året som gått och sedan korar man bästa fertila katt och bästa kastrat inom varje kategori bland de som skickat in och vill vara med och tävla.

För en dryg vecka sedan skrev jag här att jag sytt massor av kattbäddar som skulle vara priser i en årets katt-tävling. Det var förstås BiKs tävling och med facit i hand kan jag konstatera att jag kunde sytt ett par bäddar mindre. Både Zaga och Elza plockade nämligen hem vinsten i sin "klass"! Zaga (IP S*Mysebos Hermione) blev bästa kastrat i kategori 3 och Elza (IC S*Mysebos Sansa Stark) blev bästa fertila i kategori 3!


Zaga och Elza var dock väldigt nöjda med att matte kom hem med två av bäddarna igen så att de fick nya bäddar på fönsterbrädorna i vardagsrumsfönstren...



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar