onsdag 20 juli 2022

Välkommen hem Elza!

Med mig hem från min tripp till södra Sverige i helgen hade jag inte bara några scrappade alster. Med mig hem hade jag även ett bedårande litet busfrö med en motor som verkar sakna off-knapp. Vi hälsar  S*Mysebos Sansa Stark, även kallad Elza välkommen till familjen! Elza är en creme.vit bicolour Brittiskt korthår som nu i skrivandets stund är 13 veckor gammal. 


Husets övriga fyrbenta invånare har bemötts med rejält fräsande, men sakta, sakta börjar de nu att lära känna varandra. Prinz som älskar kattungar, ser oerhört stolt ut när han lyckas sno till sig ett par slick i hennes päls utan att mötas av ett fräs och en örfil så de är nog snart kompisar. Kompiz & Lakritz bryr sig inte så mycket, det är snarare Elza som fortfarande tycker att de är lite läskiga. Zaga, tja, hon tycker nog än så länge att vi kan reklamera den lilla fräsande saken och fräser tillbaka. Men, nyfikenheten finns där och de kan efter att ha sagt sin åsikt ligga och sova nära varandra så de kommer nog vara kompisar snart de också.




På ett par dagar så har Elza redan hunnit lära sig att använda en chipstyrd matskål, varit ute och kikat på trädgården i sele och koppel, utforskat huset, busat massor och gosat massor. Gå i sele kunde hon redan då uppfödaren tränat på detta sedan flera veckor tillbaka. Verkligen guld värt att kattungar får prova på det redan hos uppfödaren, då blir det en ny sak mindre att greja med när det är dags att flytta. Tack S*Mysebos för att jag fick bli matte till den här lilla spinnmaskinen som numer heter Elza!

/Anngert

1 kommentar:

  1. Vi i S* Mysebos är så glada att lilla Elza fick ett nytt hem hos just er. ❤️

    SvaraRadera