söndag 3 juli 2022

Champagne & choklad...

Näe, jag har inte ätit det. Det var visst så nyanserna på det tyg jag sytt ett burskynke i under helgen kallades. Burskynket är till en vän som frågade om jag kunde sy ett enkelt sådant till henne. Kan säga att även om det är ett väldigt enkelt burskynke så har hon fått vänta länge på det, men så är det när man syr för att det är roligt när tid finns över!

Burskynket är sytt i duchesstyg med det mesta i den ljus nyansen och med den mörkare som lite accentfärg. Bädden till burskynket valde jag dock att sy i det mörkare tyget med en nougatfärgad microfleece på insidan för att göra det riktigt mysigt för kissekatten att krypa ner i. Kudden i bädden är självklart vändbar med ett tyg, duchess & microfleece, på varje sida och i mitten en guldfärgad knapp.


I överkant på gardinen har jag sytt fast ett kraftigt resårband med en liten krok i varje hörn i utställningsburen. På så sätt blir det väldigt enkelt att hänga upp när man kommer till utställningen på morgonen och man behöver inte hålla på och trassla med gardinspiraler eller klämmor. Bara att plocka upp gardinen och haka i en krok i varje hörn på utställningsburen.


Nu hoppas jag att både min kompis som bett mig sy samt katten som ska ha burskynket blir nöjda!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar