lördag 16 juli 2022

Istället för en blomma...

När man ska åka bort så brukar man ju ta med sig en blomma eller något till värdinnan. Om man ska besöka en kattuppfödare och dessutom stanna hela helgen så kan man ju roa sig med att fixa ihop en lite mer avancerad present till värdinnan som hon verkligen inte förväntar sig. I det här fallet blev det ett burskynke...

När vi sågs på en utställning tidigare i våras så sa hon att det skulle vara läckert med ett burskynke i typ samma tyg som några bäddar som jag sytt till hennes senaste kull med kattungar. Ja, det la jag förståss på minnet eftersom jag hade lite spillbitara kvar av det tyget hemma. 

Hem och funder lite och involvera hennes mamma i min plan också. Det sistnämnda eftersom jag ville ha hjälp med att brodera stamnamnet på den biten på taket som hänger ner där fram på burskynket. Hon var med på noterna och en bit tyg fick åka med posten tur och retur mellan oss.

Till burskynket kombinerade jag det mönstrade tyget jag haft till bäddarna med varm cremfärgad duchess och mjuk chokladfärgad bomull. Resultatet blev så här:


I överkant på gardinen har jag sytt fast en kraftig resår med metallkrokar i varje hörn så att det bara är att sätta upp i ut ställningsburen istället för att hålla på och fippla med gardinspiraler. Detsamma gäller den lilla sidogardinen där framme.

När jag skulle packa ihop det för att ge bort det så vek jag ihop det fint och packade in det i ett stort plastskynke som varit lindad runt skumplast som jag köpt till bäddar. För att den som får det ska förstå vad det är så skrev jag ut en bild på burskynket monterat på självhäftande fotopapper och satte på utsidan av plasten.

Ja, när ni läser detta så är burskynket förstås levererat, men inte när jag skriver det här inlägget. Så det ska bli spännande att se hr hon reagerar när hon får det!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar