lördag 26 februari 2022

Scrapträff!

Idag var det dags för en härligt kreativ och inspirerande scrapträff. Gott fika och trevligt sällskap tillför det där lilla extra!

Dagens första kort blev kortet som jag var med i utmaningen med. Temat var vår och det skulle finnas med blommor, bling och blad på alstret. Jag hade tur och vann det lottade priset :-).



När jag höll på med mit bidrag till utmaningen blev jag först inte helt nöjd, så jag gjorde ett kort till på samma tema, men i slutändan så blev det ändå det första kortet som jag lämnade in.


Efter det passade jag på att dekorera ett par kassar som jag hade kvar att fixa till och som legat ett tag i min "scrapvagn" där jag har alla scrapgrejerna. Blev enkla dekorationer i vanlig ordning med en bakgrund av scrapbookingpapper och kattbilder utklippta och sparade från någon mapp för många år sedan.



Som avslutning på dagen blev det självklart ett julkort gjort också! Idag fick det gå i dova blå nyanser och motivet är en stämpel som jag färglagt med utgångspunkt i de färger som finns med i de papper som jag använt till kortet.

Så roligt att få träffa alla idag igen och pyssla tillsammans! Nu är batterierna laddade för en ny vecka!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar