söndag 6 februari 2022

Ibland har man tur...

När jag plockade omkring bland resttygerna så hittade jag en långsmal remsa av ett tyg med katter på samt en lite mindre fyrkantig bit av samma tyg. Funderade en stund på om de tygbitarna skulle hamna i högen som jag gör kattmyntaråttor av men bestämde mig för att avvakta lite med det. Vilken tur att jag gjorde det! Igår hittade jag en lite smalare bit av skumplast, sånt som jag har till kattbäddarna när jag syr dem. Biten var för smal för att bli en stor kattbädd, men den var precis lagom för att bli en lite mindre bädd och den där tygremsan som jag lagt undan var precis lagom till detta! Raden med katter fick precis plats på kanten och jag hade tillräckligt med sömsmån. Hade även en bit microfleece i en grön nyans kvar som räckte till insidan och där färgen matchade exakt med en av de färgglada katterna på det kattmönstrade tyget. Snacka om tur när man nästan får ihop en hel liten kattbädd av resterna! Jag skriver nästan, då det kattmönstrade tyget tyvärr inte räckte till ena sidan av innerkudden som jag brukar göra. Innerkudden fick bli av fluffig microfleece på ena sidan och ett svart bomullstyg (även det en stuvbit) på andra sidan, så kudden på just denna bädd är inte vändbar, men det spelar nog inte så stor roll. Och bädden blev inte direkt pytteliten även om kanten inte är så hög. Kanten på den är ca 10 cm hög och den är 35 cm i diameter.

I mitten av kudden sitter självklart en vacker knapp. Knappen hade jag över från något annat syprojekt som jag gjort och den gnistrar vackert i regnbågens färger.



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar