lördag 5 februari 2022

Enligt Zaga luktar de gott...

Det var ett tag sedan symaskinen fick motion, men idag så fick den ett välbehövligt pass. Klippte till resttyger för att sy kattmyntakuddar för ett tag sedan och idag tog jag tag i det och sydde ihop dem! Det blev totalt 22 stycken rejäla, sparkvänliga och enligt Zaga och övriga fyrbenta i hushållet ytterst väldoftande kattmyntakuddar.

Kattbilderna kommer från ett gammalt tyg som jag sytt bäddar av en gång i tiden, de rutor som jag klippt bort när jag klippt till då fick nu bli en del av kattleksaken. För att få en bra storlek på dem så har jag kantat dem med lite olika tyger mönstrade med små vita hjärtan. Det blev ett gäng ljusblå, några rosa och några mörkblåa lite beroende på hur stora bitar jag hade av varje färg.


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar