onsdag 4 augusti 2021

Lite större stinkande kuddar...

Hade massa småbitar kvar av ett kattmönstrat tyg som jag köpte för väldigt länge sedan. Mönstret var i rutor med enkla katter i rött/svart/vitt och beige/svart/vitt. Att sy något större av tygbitarna var inte möjligt då varje restbit bestod av typ två eller tre rutor bara och att använda rutorna själva till en kattmyntakudde hade blivit för litet då det inte fanns så mycket yta att sy på bredvid själva katten på mönstret. Så vad gör man då?

Jag valde att kombinera dessa rutor med ett annat matchande tyg som jag hade i tyglådan, ett rött tyg med små vita hjärtan på. Genom att sy på en kant på några centimetrar runt varje ruta fick jag en tillräckligt stor bit för att kunna sy lite större, avlånga söta kuddar som jag sedan har stoppat med vadd och rikligt med kattmynta. Idag blev de jag sytt med rött tyg klara. Blev inte så många av dem då jag inte hade så många rutor av det tyget där mönstret gick i rött/svart/vitt, men några på fyra ben kommer de säkert att glädja!


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar