tisdag 27 juli 2021

Små stinkande kuddar

När det regnar på semestern så kan man alltid roa sig med att rensa i tyglådan och fundera över vad man ska gör med stuvbitarna. Vanligtvis så brukar jag ju sy stora kattmyntaråttor av tygbitarna som jag får över när jag syr större saker, men vad gör man med tygbitar som inte ens räcker till det men som ändå räcker till något? Jo, man kan alltid sy lite andra former av kattleksaker. Den här gången var det en bunt tygbitar med kattmönster som förvandlades till små illastinkande kuddar. Ja, katterna tycker ju förstås att de luktar fantastiskt gott. De små kuddarna är som ni förstår självklart fyllda med rikligt med kattmynta. Lite olika storlek på kuddarna blev det eftersom jag anpassade dem lite till mönstret som var på tyget, men alla är lagom stora både till att bära runt på, leka med och krama hårt samt kicka med baktassarna på...

Några av de överblivna tygbitarna var så små att jag var tvungen att "förstärka" dem med lite mer tyg för att få ihop en kudde av dem. Men, med facit i hand så blev det riktigt bra! Jag sydde helt enkelt fast det kattmönstrade tyget på ett enfärgat (även det en stuvbit) och sydde sedan en liten kudde av hela.

Så, några stuvbitar mindre i tyglådan. Har fler, får se vad det kan tänkas bli av dem...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar