lördag 2 januari 2021

En liten ansiktslyftning

Hemma i mina föräldrars kök har det i många år stått en sån där träkatt som man sätter fast hushållsrullen i som "kropp" på katten. Efter alla dessa år så började den se ganska sliten ut kan man väl säga och för ett litet tag sedan frågade mamma om jag kunde fixa till den. Självklart! Det jag hade att utgå ifrån var detta:

Så, efter att ha gått över den lätt med ett fint sandpapper så fick den ett par lager svart matt färg och ett lager med matt klarlack.

När färgen torkat markerade jag ut var jag ville ha ögon och nos på katten. Som ögon använde jag två sådana där ögon som man brukar fästa med en säkerhetsplatta på sydda/stickade/virkade figurer.


Då dessa ögon har en "pinne" på baksidan så borrade jag två små hål i träkatten där de skulle sitta och fäste sedan pinnen på ögonen där i med lim. Nosen och morrhåren målade jag med lite hobbyfärg.

Sådär, träkatten har fått en liten ansiktslyftning och kan fortsätta sitt jobb med att hålla hushållsrullen ett tag till :-)!



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar