fredag 15 maj 2020

Ny modell!

För ett tag sedan sydde jag ju två små korgar med lock genom att göra fack runt om att lägga stoppningen i. Här kan ni läsa om hur jag gjorde korgarna. Tanken slog mig att denna principen borde ju gå att applicera på lite större saker också, en kattbädd t.ex.

När jag sytt de nya dynorna till klösträdet hade jag lite material över av tygen så jag bestämde mig för att testa. Det var lite pilligt, vilket jag tror beror på att det var ganska tunt tyg, men till slut så var den klar! Och för att vara första försöket så är jag helt klart nöjd!

Jag har alltså gjort på samma sätt som när jag sydde de små korgarna, fast här har jag ju givetvis inte sytt in någon CD-skiva i botten :-). Till kattbädden blev det förstås istället en mjuk sjön kudde att sussa på i botten. 


Jag vet inte riktigt om jag kommer att sy fler i den här modellen, det var lite pilligt och tog lite tid. Kanske berodde det på att jag sydde i ett ganska tunt tyg samt var första gången. Så om det blir någon mer gång så kommer jag nog testa att ha ett grövre tyg som ger lite mer stabilitet till utsidan.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar