lördag 30 maj 2020

Scrapträff

Idag var det dags för en liten scrapträff igen. Det är alltid lika kul att träffa andra som delar samma intresse och få inspiration, tips & idéer. Gott fika och goda skratt ger träffarna extra guldstjärna!

För min del blev det inte så mycket i mängd gjort idag. Utmaningen på träffen var att göra ett valfritt alster som innehöll en "slider", dvs något som man kunde röra på. Bara att erkänna, något sådant kan jag inte minnas att jag någonsin gjort tidigare, så det blev att fundera och leta lite inspiration på nätet. Hittade en kortvikning som jag gillade och bestämde mig för att försöka få ihop ett sådant kort. Det stora kruxet var bara att jag saknade mått till beskrivningen/bilden så det blev att prova sig fram. Det tog alltså lite tid att få ihop detta kortet... Men till slut så! Kortet blev ett grattiskort som öppnas på mitten fram och när man öppnar kortet så öppnas det även en bild inne i kortet genom att två papperskivor dras isär. 



I omröstningen i utmaningen så vann mitt kort :-). Nu var det ju inte så många bidrag med i utmaningen då vi inte var så många på träffen, men att vinna är ju alltid lika roligt!

Mitt nästa projekt blev att dekorera en liten chipsburk. Hm, ja, den var alltså tom och jag tänker återanvända den till något annat... Burken är ca 11 cm hög och jag dekorerade den väldigt enkelt med en svart botten och dekorationer i kopparfärgade nyanser.


Jag avslutade sedan dagen med att göra ett enkelt julkort. Det är ju bara drygt 6 månader kvar innan det är dags att posta dem, så det gäller att hålla ångan uppe! 


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar