lördag 23 maj 2020

Sugen på en öl?

I en bar behövs det dryck att servera och öl är ju en dryck som man ofta förknippar med barer. Så till min lilla bar har jag idag tillverkat en bunt ölflaskor.


Basen till mina ölflaskor hittade jag hos veterinären. Tyvärr har tre av mina katter drabbats av en tandsjukdom som kallas TR/FORL där det enda botemedlet är att dra ut de drabbade tänderna. När man får hämta hem sin lurviga vän efter operationen brukar man få med ett starkt smärtstillande medel som man ska ge i ett par dagar. Denna medicin får man färdigdoserad i små engångssprutor. Då jag har en förmåga att granska allt med mina miniatyrögon innan jag slänger det konstaterade jag snabbt att toppen på dessa sprutor nog skulle kunna fungera som flaskor. Alltså tvättade jag ur dem och sparade dem för framtida bruk i miniatyrbyggandet! Nu kom de till användning då de visade sig ha perfekt storlek som ölflaskor!

Jag sågade av toppen i lagom längd och filade till botten så att den blev jämn och fin. Sedan målade jag dem i en blank grön nyans så att de skulle se ut som flaskor.



Under tiden som färgen torkade surfade jag runt en stund på nätet och hittade lite bilder på gamla ölflasketiketter som jag minskade ner till rätt storlek och skrev ut. Sen var det bara att klippa ut dem och klistra dem på flaskorna. Som kork har jag limmat fast en liten spik med lite kulligt huvud.


Sådär, ölflaskor klara! Totalt hade jag material till femton flaskor, så det får räcka till baren för tillfället :-). 

Ölflaskorna behövde ju någon form av förvaring också, så jag snickrade ihop en liten drickaback av trästickor från Biltema och några andra tunna lister. Backen har jag betsat i en ljust brun färgnyans. Skrev även ut ett par små ölflasketiketter som jag dekorerade den med. 


Då är det bara att leverera dem till barens ägare som återstår...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar