lördag 18 april 2020

Små korgar

I dag har symaskinen fått jobba lite. Jag hade sett små söta sydda korgar på internet och var sugen på att testa ifall jag kunde få ihop något liknande. Hade inte hittat något direkt mönster på dem, bara lite olika bilder så det blev lite att testa sig fram vad som funkade bäst. Eftersom jag ville pröva två olika utförande så fick det bli sömnad av två små korgar och efter lite pysslande så stod de äntligen klara!



Tyget jag använt är vanligt bomullstyg och jag använde lite olika stuvbitar som jag hade liggande hemma. Innerdiametern på korgarna är ungefär 12-13 cm. För att få en stabil botten på dem har jag sytt in en CD-skiva i botten innan jag sydde de olika facken som jag sedan stoppat med stoppning. Till den rosa korgen sydde jag sexton fack och den blåsvarta åtta fack. Jag blev mest nöjd med den rosa då jag upplevde att väggarna blev mer stabila med fler fack och den blev också lite högre.
Locken har jag gjort av två pappskivor som jag klätt med tyg med hjälp av textillim. Knoppen att lyfta locket med är en liten stoppad tygboll som jag limmat fast med textillim på locket.

Små, söta och perfekta att förvara lite sytillbehör i!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar