torsdag 30 april 2020

Redo för inramning!

Det finns mycket pyssel som jag tycker är roligt att ägna mig åt och ett pyssel som det var länge sedan som jag roade mig med var att brodera. Men, för ett litet tag sedan fick jag ett sug efter att ge mig i kast med ett nytt broderi. Jag har ett helt litet gäng liggande hemma som jag köpt på mig genom åren när jag hittat något som jag tycker om. Sen gäller det ju bara att hitta tiden till att sy dem. Nu hittade jag lite tid och gav mig i kast med en tavla som kommer att passa perfekt antingen på min ena badrumsdörr eller i det stora badrummet.


Motivet är broderat med räknade kors- och efterstygn på vit aidaväv och mäter ungefär 25 x 20 cm i storlek. Nu ska den bara lämnas in för inramning innan det är dags att hänga upp den.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar