lördag 25 april 2020

Dags för lite scrapbooking!

Idag stod det lite scrapbooking på schemat. Med glest mellan borden och ordentligt avstånd mellan deltagarna så hade vi en mycket trevlig och kreativ liten träff! Eller, jag ska inte skryta med att jag var speciellt kreativ egentligen. Hann bara med att göra två alster, fast det blev en hel del uppstämplat också av några härliga stämplar som en av deltagarna hade med sig.

Dagens utmaning var att göra ett valfritt alster på temat sommar. Jag hade med mig en tom mellanstor pringlesburk som jag hade tänkt att dekorera så den fick bli mitt bidrag till utmaningen och jag hade turen att vinna det lottade priset i tävlingen!


Sedan ägnade jag som sagt en del tid till att stämpla upp lite material av stämplar som en annan deltagare hade med sig. Medan jag stämplade så hittade jag inspiration till dagens andra alster. Ett kort med lite action i kan man kanske säga. På framsidan ser man en liten kisse som trånande tittar upp mot ett fönster, ivrigt påhejad av den lilla musen.


Öppnar man sedan kortet ser man kattkompisen (eller är det hans käresta?) som gott ligger och sussar innanför fönstret. Men, mössen är hjälpsamma och jag tippar på ett brutalt uppvaknande...


Det var alltså bland annat katterna och mössen som jag stämplade upp några av varje av. Resten av bilderna får komma till användning vid något senare tillfälle :-).

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar