fredag 3 januari 2020

Virkat & fjärilar

När jag satt och surfade runt på en garnbutik på nätet för ett tag sedan så blev jag lite nyfiken på ett garn som hette "Bungee Mini". Ett grovt garn med härliga färger. Beställde några nystan i en ljus petrolblå nyans så att jag kunde testa hur det var att virka i det. Garnets grovlek kändes som att det passade bra till korgar och andra inredningsdetaljer, så en korg fick det bli. Givetvis en kattkorg då...

Garnet visade sig var lätt att virka i, men eftersom det är så grovt så går det ju åt några nystan om man ska göra något i vettig storlek. Till min korg gick det år tre nystan. Jag har virkat helt på fri hand med en botten av fasta maskor och kanter där jag virkat de fasta maskorna så att jag fick lite "korgstruktur" på min korg. Den är ca 37 cm i diameter och kanten ungefär 12-13 cm hög.

När korgen var klar sydde jag en lite lös kudde till den i ett trikåtyg med fjärilsmönster i gråskala. I mitten av kudden sitter en nit i metall. Jag blev mycket nöjd med resultatet!



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar