tisdag 15 oktober 2019

Resttyger...

I helgen som var påbörjade jag även att rensa ut och sy upp massa resttyger som ligger kvar efter diverse projekt. Av det jag hann att sy i helgen blev det tre kattbäddar i lite olika format. Det de alla har gemensamt är att tyget på insidan av bäddarna är vit mjuk härlig microfleece.

Den första bädden blev en avlång historia av rött bomullstyg med vita hjärtan på. Tyget kommer från börja från ett påslakanset till barn och formen på bädden fick bestämmas av hur stort örngottet var då jag använde örngottet som innerkudde. Den lösa kudden i denna bädden ser alltså likadan ut på bägge sidor. Då bädden är avlång valde jag att sätta två nitar i den.


Nästa bädd blev en rund bädd med dragsko runt omkring. Här fick biten av det gråa lite grövre tyget med vita blommor på bestämma storleken. Liggytan blev ca 30 cm så den passar nog bäst till lite mindre katter eller kattungar skulle jag tro.


Även den sista bädden jag gjorde blev i lite "kattunge-size", dvs ca 30 cm i diameter. Det blev den traditionella varianten av bädd med en lite stadigare kant av skumplast. Kudden är vändbar med vit microfleece på ena sidan och det lite grövre blåa tyget med vita stjärnor på den andra. I mitten på kudden sitter en silverfärgad nit.




Har en hel del mer resttyger att ta hand om. Men det får vi se vad de kommer att förvandlas till.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar