måndag 21 oktober 2019

Det närmar sig jul...

I helgen som var var det dags för en mycket trevlig scrapträff. Det var länge sedan jag var med på en scrapträff med det gänget men det var precis lika trevligt och roligt som vanligt och goodibagen som ingick i anmälningsavgiften var milt uttryckt välfylld!
Med tanke på att det närmar sig jul så blev det mycket jultema för min del. Dels några kort som alla blev utifrån de utmaningar som var på träffen och dels ett par påsar.

Första utmaningen som var på träffen var: Gör ett kort bara med saker från goodiebagen. Man fick lägga till halvpärlor, glitter och måla med färgpennor. Kan meddela att innehållet i den påsen kunde utan problem räcka till flera kort. Jag gjorde ett julkort med några glada pepparkaksgubbar på.


Nästa utmaning var en utmaning där man fick dra två lotter. En av lotterna talade om vad man skulle ha med på kortet och den andra talade om hur många av detta som skulle vara med. På mina lotter stod det: 1 pingvin. Tur att det var ett par av deltagarna på träffen som hade med sig stämplar med pingviner, annars hade jag gått bet. Nu blev det istället ytterligare ett julkort i mycket vitt med en liten färgglad pingvin på.


Träffens tredje utmaning var en utmaning där man bara fick använda spillbitar av papper på max 5x12 cm till bakgrunden plus att det skulle finnas med minst en stjärna. Jag har en viss förmåga att inte spara på små pappersbitar så för mig blev det en utmaning att ens hitta några pappersbitar i den storleken. Hittade några och fick ihop ett julkort i gråa toner med skimrande guldstjärnor.


Sedan blev det två påsar som jag dekorerade för att kunna återanvända vid något lämpligt tillfälle. Perfekt att stoppa ner en "gå bort-present" i istället för att behöva slå in i paket. Den först påsen jag dekorerade börjar vi med en förebild på:


Efter lite pysslande så hade den fått en fram och baksida i rosa toner med lite inslag av silver och självklart en liten kissekatt...



Den andra påsen var lite större och på den valde jag att bara dölja trycket som fanns på påsen. Det blev en riktigt kattig historia med utgångspunkt från en stämpel med en katt med riktig "Kattityd".


På dessa scrapträffar, som egentligen pågår från fredag till lördag, finns det alltid en utmaning som löper över bägge dagarna och där alla bidrag lämnas in för att till slut sättas samman och tillsammans bilda en tavla. För att vara med i denna utmaningen ska man göra en bild som är 1x1 tum i storlek. Bara storleken är ju en riktig utmaning. Den här gången gjorde jag en liten bild med notpapper, en G-klav och rosor. Och med det bidraget så vann jag även omröstningen i den utmaningen :-)!


Stort tack till alla deltagare och till arrangören för en supertrevlig träff!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar