fredag 16 november 2018

Specialbäddar...

Nu kan jag äntligen lägga ut bilder på några bäddar som jag sytt under hösten. Med tanke på att det är väldigt lätt att se vem de är till så ville jag vänta tills de var levererade och har börjat följa med kattungarna till sina nya hem.

Bäddarna är fem stycken bäddar till en kompis senaste kull med Brittiska korthårskattungar. Bäddarna är alltså tänkta att följa med kattungarna när de flyttar hemifrån, så bäddarna är i babysize. Till yttertyg valde jag den här gången ett lite grövre mönstrat tyg i gråa nyanser och till innertyg svart microfleece. Kuddarna i bäddarna är givetvis vändbara med ett tyg på vardera sida. I mitten av kuddarna sitter en liten knapp i form av en gnistrande glasstjärna.

På utsidan av bäddarna har jag gjort namnetiketter och satt fast. Jag har lagt in bilder och skrivit text i datorn som jag sedan skrivit ut på ett specialpapper som man sedan kan pressa fast på tyg. Tyget har jag sedan fållat i kanterna och limmat fast med textillim på bäddarna.  Kattungarna i kullen är döpta efter temat "Star wars" så givetvis blev namnetiketterna inspirerade av det temat samt vilken figur som just den kattungen är döpt efter.




Nu är det bara att hoppas på att de små på fyra tassar (och givetvis även deras nya ägare) uppskattar bäddarna :-).

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar