tisdag 13 november 2018

Julpåsar

Ja, julen närmar sig obönhörligen med stormsteg och det man kan förbereda tidigt är ju alltid skönt att fixa med när man har tid. Presentpåsar till spontana "gå-bort-presenter" är alltid bra att ha några på lager! När jag var och handlade för ett litet tag sedan sprang jag på några helsvarta lite större presentpåsar. Svart till jul? Ja, varför inte? Allt handlar ju om hur man dekorerar dem! Så här såg påsarna som jag köpte ut:


De svarta bärhandtagen tog jag raskt bort och likaså den, i mitt tycke, fula etiketten. Sedan en djupdykning bland scrapgrejorna. Några lite olika mönsterpapper med juliga och vintriga motiv som jag fäste på först en svart och sedan en vit fotomatta fick bli basen. Sedan lite dekorationer som andades mer jul och vinter: hjärtan, snöflingor, små kanelbitar och några pyttesmå kottar. Som avslutning har jag lagt en sträng med glitterlim runt mönsterpappret.





När det är dags att använda påsarna så försluter jag dem enkelt med ett vitt presentsnöre, eller om man vill lyxa till det vitt satinband som jag trär genom hålen där de ursprungliga bärhandtagen satt. Kanske hänger jag i en enkel etikett i bandet med en julhälsning på också... Enkelt, smidigt och helt klart ett alternativ till att slå in på traditionellt sätt eller kanske att fylla med gott julgodis och en liten blomma.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar