fredag 23 november 2018

Lådor

Vita förvaringslådor i all ära, men ibland vill man ju ha något mer personligt och snyggare. Om man inte hittar det man letar efter i butik så kan man alltid utgå från just vita lådor och sedan göra om dem så att de ser ut så som man själv vill.

Jag vet inte hur det är med er som läser det här, men jag tillhör kategorin som brukar spara saker som minnen. När jag höll på att röja lite här hemma bland saker och ting för ett tag sedan hittade jag lite saker som jag sparat som minne efter de katter som tyvärr inte finns med mig längre. Även om det var länge sedan de gick bort så ville jag behålla det jag sparat och tyckte att dessa minnen skulle få en lite finare förvaring än den trasiga låda som de just då låg i.

Så, ett par vita förvaringslådor införskaffades. Lite spillbitar av tyg, tapet och kontaktplast senare så såg de allt annat än vita ut. I nederkant på lådorna har jag satt en tunn remsa av kontaktplast som ser ut som betong. Det fick bli "grunden". Sedan klädde jag sidorna med tapetrester som ser ut som brädor och locken klädde jag in med tyg. Några enkla dekorationer i form av tags med deras namn på, ett par metallhjärtan och en liten nalle som jag fäste i vita sidenband fick pryda locken.

Före...

...och efter!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar