lördag 3 november 2018

Specialanpassad bädd

En kompis till mig undrade om jag kunde sy en lite specialanpassad kattbädd till henne. Den skulle vara fyrkantig och ena sidan skulle vara max 4 cm hög. Bädden skulle stå i en hylla i en möbel och anledningen till att ena kanten skulle vara låg var att där var ingången. Klart jag fixar det :-)! Så idag har det sytts kattbädd. Färdigt mått på bädden är 33 x 38 cm, den främre kanten är 4 cm hög och de andra tre 10 cm höga. Eftersom möbeln den ska stå i är vit valde jag ljusa toner av grått till bädden. Yttertyget är lite mönstrat i grått och vitt och innertyget är ljusgrå microfleece. Självklart är den lösa kudden i bädden vändbar med ljusgrått fluff på ena sidan och mönstrat grått på den andra samt en söt liten grå knapp av kattform i mitten.




Nu hoppas jag bara att mottagaren blir nöjd, både den på två ben som beställt den samt de på fyra ben som kommer använda den :-).

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar