torsdag 8 december 2016

Kattkunskap

Som "crazy cat lady" kan man aldrig få för mycket kunskap om våra underbara pälsklädda kompisar. Så under hösten har jag roat mig med att läsa en internetkurs i just kattkunskap. Kursen hålls av en organisation som heter Pawpeds och är del två i en grundläggande utbildning för kattuppfödare. Nu är jag ju inte uppfödare eller har några planer på att bli det heller men kurserna innehåller, vad jag tycker, en massa matnyttigt som alla kattägare och de som är intresserade av katter kan ha nytta av. Framför allt innehåller de mycket genetik, vilket jag tycker är jätteintressant! Så jag gick helt enkelt kursen bara för att jag vill lära mig mer. Nu i veckan hölls avslutningschatten på kursen, jag är klar och godkänd på alla uppgifter och därmed godkänd på kursen :-). Tio intressanta veckor och som bevis på att man klarat kursen så får man en liten läcker kokard att pryda sin hemsida (eller i mitt fall blogg :-)) med!


Om ni klickar på bilden på kokarden ovan så kommer ni till en sida där det står vad man går igenom i kursen samt att alla utexaminerade elever i kursen finns listade.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar