söndag 18 december 2016

Enkelt och stämningsfullt

Roade mig med lite julpyssel igår. Julpyssel av det enkla slaget men som ändå blir väldigt stämningsfullt. Har en stor glasskål som jag ville göra något fint med. Sprang på lite tips på nätet och bestämde mig för att göra något liknande.

En liten batteridriven ljusslinga med snöflingor, lite mossa och en söt skiddekoration som jag sprang på i en blomsterbutik inhandlades. I den stora skålen la jag sedan mossan i botten. På den la jag ljusslingan, stoppade i batterier i batterihållaren och slog på den. Slingan har timer som gör att den lyser i sex timmar och är sedan avstängd i 18 timmar. Man behöver alltså inte hålla på att slå på och av den hela tiden. Perfekt för att kunna gömma undan batterihållaren! Så jag stoppade batterihållaren i en fryspåse , lyfte på mossan och la den under mossan. Snyggt och prydligt :-). Till sist la jag dit de små skidorna och stavarna som jag köpt i blomsteraffären.



Ett annat fat där jag dekorerat med lite vita stenar och några små dekorationer som jag hittade på samma blomsterbutik som jag köpte skidorna och stavarna i. Ljusen är batteridrivna för att fungera tillsammans med fyrbenta pälskompisar :-).


Hoppas ni alla har haft en härlig fjärde advent!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar