söndag 31 januari 2016

Årets första scrapträff

Igår var det pysseldags igen. Årets första scrapträff gick av stapeln. Hade inte scrappat på ett tag och kreativiteten och produktiviteten var verkligen på topp. Fyra kort fick jag gjorda och därtill tillverkade jag två tidskriftsamlare att förvara korten jag gör i. För snygga handgjorda kort förtjänar ju en snygg förvaring också :-).

Gårdagens första alster blev mitt bidrag till utmaningen. Det skulle vara ett valfritt alster med kärlek/alla hjärtans dag-tema. Jag gillar ju CAS-cards så mitt blev enklast möjliga. Ett par utstansade katter omgivna av små röda och rosa hjärtan.


På nästa kort lekte jag med en för mig ny teknik. Att spraya på färg. Jag använde mig av ett vitt papper som det var torrembossat ett motiv med klockor och kugghjul på och sprayade på färg i guld- och chokladtoner. Eftersom färgen är våt så blandar den sig lätt med varandra och det gäller att ha lite tålamod och låta det torka. För oss som kanske inte har supermycket av den varan så finns det alltid varmluftsfön att ta till...


Ett par julkort måste man ju svänga ihop också varje gång man scrappar så att det inte blir så stressigt när det kommer till slutet av året. Två stycken väldigt enkla kort blev det igår. Ett i röda toner där band och pärlor fick symbolisera en julgran och ett i gråskala där två utstansade hjortar fick bli blickfånget framför en distressruta i grått.



 Ja, så klippte jag till och svängde ihop två väldigt enkla tidskrifsamlare i lagom stor storlek för 15x15 cm stora kort. En att förvara julkort i och en att förvara andra kort i. Med facit i hand kan jag konstatera att jag behöver göra en till...



En supertrevlig dag med massa inspiration, trevligt prat och gott fika :-)!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar