fredag 11 december 2015

Inramat

Har haft lite broderier som jag sytt liggande hemma och väntat på inramning. Tyvärr har det dragit ut på tiden då jag hade lite funderingar på hur jag skulle få tag i runda och ovala passepartouter. Alla som finns i vanliga butiker är ju fyrkantiga eller rektangulära.
Efter mycket funderande och letande så frågade jag min kollega Mats Stenholm som fotar och även ramar in många av sina fotografier om han visste var jag kunde få tag i den typen av passepartouter. Svaret jag fick var fantastiskt bra: "Jag har spillbitar hemma och kniv att skära med, så jag kan skära till åt dig." Tusen tack för hjälpen Mats!!! Resultatet blev kanonbra och tavlorna som har vinter och julbetonade motiv kunde sättas upp precis lagom till advent :-).
Tavlorna är inte speciellt stora och mönstren hittade jag i en mönsterpärm där jag sparat massa urklipp. Ritade av det på stramalj och sydde sedan tavlorna i långstygn med restgarner.




/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar