måndag 21 december 2015

God Jul!

Råkade springa på ett så gulligt halsband när jag var inne i en zoobutik i fredags. Halsbandet var rött och hade en lite scarf fastsydd på där det stod "Ho ho ho". Kunde inte motstå det utan det fick följa med hem och bli rekvisita vid årets julfotografering av mina fyrbenta vänner. Eftersom jag bara har en helt vanlig kompaktkamera och varken Kompiz eller Lakritz funkar bra att fota med blixt så gällde det att passa på den lilla stund på dagen som det är dagsljus.

Katterna jublade väl inte direkt av lycka men med en lekvippa i högsta hugg gick de med på att mutas. Många bilder blev det och merparten har redan hamnat i papperskorgen. Men, det blev också ett antal bilder som jag blev ganska nöjd med och av dessa tänkte bjuda er på några stycken idag :-).

Först ut Prinz. En larvig nalle som gärna sitter still och låter sig fotas. Problemet med att fota honom är att han gärna tar tillfället i akt och roar sig med pälsvård i alla skrymslen och vrår...





Vi fortsätter med Lakritz. Här har vi killen som det var svårt att hålla borta från framför kameran. Varför? Jo, det var ju där matte höll på och viftade med vippan hela tiden... Istället för halsbandet med scarfen så fick Lakritz testa en liten slips som jag köpt vid något annat tillfälle.





Puzz, tja, hon ansåg nog att matte kunde stoppa upp kameran på något lämpligt ställe. Men tji den som ger sig. Efter en hel del mutande med vippa och gos så fick matte till några bilder.





Sist ut av mina pälsbollar för fotografering var Kompiz. Han är verkligen supersvår att fota och jag borde egentligen haft en annan bakgrund till honom. Men, ibland är man efterklok. Så för att kompensera lite för den felaktiga bakgrunden så fick Kompiz pröva en "favorit i repris" när matte plockade fram tomtedressen. Kompiz åsikt? Tja... :-)





Eftersom jag var hemma hos mina föräldrar och fotade så skulle ju givetvis deras goding Truls också vara med på bild. En gosig chokladboll som mest tyckte att jag störde honom i hans skönhetssömn...





Och med dessa bilder önskar jag och alla mina fyrbenta vänner er som läser en riktigt God Jul!

/Anngert

4 kommentarer:

  1. Så fina små julmissar!

    God Jul & Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. Jättefin foton på jättesöta katter. Bra samarbete. Vi önskar dig en God Jul o Gott Nytt År.
    Ingela o Taito

    SvaraRadera
  3. Tack för era kommentarer! Hoppas att ni alla har haft en fin jul!

    SvaraRadera