söndag 27 december 2015

En julkula

På sista scrapträffen som jag var på innan jul fick alla deltagare varsin liten goodiebag när man kom. I goodiebagen fanns det bland annat en liten julkula som man kunde dekorera inuti. Just där och då hade jag inte tillräckligt med fantasi och inspiration för att dekorera kulan. Men, nu i julhelgen så infann den sig! Och lite pyssel måste man ju hinna med trots att det är jul :-).

I en bok- och presentbutik hittade jag innan jul små påsar med mindre kanelstänger i ämnade just för dekoration. Jag tänkte i huvudsak använda dem på 2016 års julkort, men de passade ju även bra till andra pyssel. På påsen hängde ett litet hjärta där det stod "God Jul" på och i samma butik hittade jag även något som kallades "3D snow effect".


Sådär, bara att börja pyssla. "Snö" i botten på de båda kulhalvorna. Tog bort snöret på hjärtat, men lämnade en liten bit som jag knöt fast som dekoration innan jag satte in hjärtat i ena halvan av kulan. Sedan leta fram två lagom stora kanelbitar och lägga dit och sist men inte minst lite snö på kanelen. Något lim behövdes inte då 3D snön stelnar och håller fast allt när den torkar. Sedan var det bara att trycka ihop de bägge halvorna och trä in resten av snöret från hjärtat som upphängning.


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar