tisdag 24 februari 2015

Pälsvård...

När det kommer till pälsvård så är ju alla katter unika vad gäller huruvida de tycker att det är kul eller ej. Bland mina fyra katter finns, även om de inte ligger allt för långt ifrån varandra, fyra olika åsikter...

När det gäller Puzz så kan man oavsett vad hon gör bara ställa frågan: "Ska vi kamma prickarna?" så kommer hon sättande i full galopp. Allra helst ska vi dessutom göra det i badkaret av någon konstig anledning. Bra akustik för spinnandet kanske... ;-)? Under gårdagens pälsvård så gjorde jag ett försök att fånga henne på film. Gick hyfsat bra... Dra upp volymen på max när ni tittar på klippet nedan!



När jag håller på med Puzz så slår det aldrig fel utan det kommer publik. Publiken består av Prinz som anser att han är näst på tur. Prinz  tycker att det är helt ok med pälsvård så länge man inte stöter på några tovor och man får vända runt på honom precis som man vill. Stöter man på en tova behöver man bägge händerna för att få bort den...


Vad gäller Lakritz så gör han allt som Prinz gör. Det innebär att om Prinz går in i badrummet och väntar på sin tur att bli kammad så gör även Lakritz det. Även om den där biten med kamningen inte är lika fulländad än. Men övning ger färdighet och ju mer han tittar på Puzz och Prinz när de blir kammade och ju mer jag kammar honom desto bättre går det. Igår fick jag kamma allt utom magen utan att behöva hålla i honom :-)! Någon film på min lilla godisbit blev det dock inte, visste ju inte innan att jag skulle kunna hålla kameran med ena handen!

Nummer fyra i skaran, Kompiz. Ja, även om han faktiskt tycker om att bli kammad och spinner hela tiden så är det inte så att han kommer frivilligt. Honom får man gå och hämta och sätta i knät. Sedan får man däremot kamma hur länge man vill...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar