tisdag 10 februari 2015

Inramat...

Förutom att sy, virka, scrappa, bygga mm så tycker jag även att det är roligt att brodera. Har blivit lite tavlor och lite dukar med blandade motiv genom åren. En del av tavlorna har tyvärr blivit liggande i en låda i väntan på inramning. Mest för att jag inte riktigt vetat vad för slags ram jag vill ha till dem eller var de ska hänga.

Men nu har jag fått lite idéer och sakta men säkert så kommer de att få ramar allihop! Idag har två av dem blivit inramade. Det ena är i och för sig en "jultavla" men eftersom tanken är att dessa båda tavlor ska komma att kunna byta plats med varandra beroende på årstid så passade jag på att fixa bägge två samtidigt. Bägge ramarna är i A4-format och den ena där motivet var aningen mindre fick en svart passepartout. Själva ramarna går i brunt med två smala guldlinjer på. Detta pga att de ska passa ihop med några andra broderier som jag redan har inramade.



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar