torsdag 5 januari 2012

Sytt om kattbäddar

Katternas bäddar som står i vardagsrumsfönstren har sett sina bästa dagar och jag bestämde mig därför för att ge dem en liten ansiktslyftning. Det fanns två runda och en rektangulär bädd som behövde fräschas upp. Fick en idé att använda ett av de härliga fuskpälstygen jag fått av min vän Lotta och kombinera det med fuskläder.

Idag hade jag äntligen tid att sätta igång med det. Klippte helt sonika bort det gamla tyget och återanvände stommen i dem. PÅ så sätt fick jag ju exakt samma storlek på dem så att de passade bra på fönsterbrädan. Till utsidan använde jag ett tyg i svart fuskläder och till insidan ett underbart mjukt fuskpälstyg.


Återanvände även knapparna från de gamla bäddarna samt banden i den rektangulära bädden. Naturligtvis har jag gjort kuddarna i dem vändbara. På ena sidan är det mjuk fuskpäls och på den andra sidan är det svart läder.


Nu får man bara hoppas på att de fyrbenta vännerna uppskattar sina nygamla bäddar :).

/Anngert


1 kommentar:

  1. Så mysiga de ser ut att vara! Klart katterna måste uppskatta dem! =)

    Kram Madde

    SvaraRadera