måndag 4 juli 2011

Söndagsutflykt

Ja, jag vet att det är måndag idag, men jag hann inte riktigt med att sätta mig vid datorn igår kväll när jag kom hem...

Igår gjorde jag i varje fall en liten utflykt till Trollhättan. Kompiz uppfödare skulle vara där och ställa ut på en stor WCF-utställning så jag tog tillfället i akt och åkte dit för att titta på alla kissekatter och se hur det gick för Lotta.

Får säga ett stort GRATTIS till Kompiz kullbror Fjordor :). Han tog i helgen titel och kan nu titulera sig Grand Internationell Champion!

Så mycket kort lyckades jag inte ta med min kamera, men här kommer ett par stycken i varje fall...

Ett så här fint diplom hade Fjordor fått:


En sak som jag tycker är roligt med att besöka WCF-utställningar är att där är Brittiskt långhår godkänt som egen ras. De är riktigt läckra att se på. Nedan på bilderna är en helt bedårande kull med små pälsbollar :).



Något annat som var annorlunda mot vad jag är van vid, som var roligt att se, är att man har något som kallas WCF-ring. Om jag fattade det hela rätt (rätta mig om jag fel Lotta!) så går det till så att man anmäler sig på utställningen om man vill delta i en ring med någon av sina katter. Sedan möts t.ex. alla kattungar. En domare tittar på alla deltagande katter. Sedan tar han upp sina tio bästa av de som deltagit och rangordnar dem från 10-1.
Nedan ser ni Lottas snygga Britthane Kurt på domarbordet under WCF-ringen.


Jag hade en mycket trevlig eftermiddag i Trollhättan och det visade sig vädermässigt vara ett bra val att tillbringa dagen där också, för där sken solen :)!
/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar