lördag 30 juli 2011

Lärt mig en snygg kortvikning!

Alla som jag träffade nere i skåne har ytterligare ett gemensamt intresse, nämligen scrapbooking! Så på onsdagen bar det först av till en stor butik som säljer scrapbookinggrejor och frammåt lunch slog vi oss ner i trädgården allihop och scrappade resten av dagen. Det var underbart väder ute och det är alltid inspirerande att sitta några stycken tillsammans och scrappa. Man lär sig av varandra och man utbyter idéer.

Jag fick lära mig att göra ett kort som ser ut som en liten bok. Det var mycket enklare än jag trodde att göra dem, så det blev några stycken :). Tyckte att dessa korten blev så fina och det är enkelt att kunna bygga lite mer på djupet på dem.

Det första kortet jag gjorde blev ett kattkort som mamma fick när jag kom hem för att hon passat mina katter när jag var borta.



Det var så roligt att göra dessa kort så när vi fortsatte vårt scrappande på kvällen när gästerna gått hem samt även kvällen efter så blev det fler kort i den stilen. Jag hann med ett sjö- & havsinspirerat kort. Jag lämnade en del ytor öppna på det så att jag kan fylla på med text eller bilder när jag vet vad jag ska ha det till.




Det blev även ett lite mer romantiskt kort med blommor och rosor. Även detta kan jag fylla på med text och/eller bilder senare när jag vet exakt vad jag ska ha det till.



Sist men inte minst hann jag med att göra ett vanligt enkelt kort med fjärilar på:


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar