söndag 31 juli 2011

Miniatyrshopping

Mina vänner i Malmö tog med mig till en butik som heter Margaretas dockskåp i fredags. Vilken underbar liten butik! Tro mig, där skulle jag kunna spendera många timmar :). Blev givetvis en del shoppat och mer kommer det antagligen att bli varefter jag kommer framåt med mitt eget dockskåpsbygge, fast då tar jag nog shoppingen via internet skulle jag tro...

Det som fick följa med hem i fredags var av lite blandad kompott. Hittade en helt bedårande liten käpphäst, en sopkvast, en liten kruka och en kassapparat. Den sistnämnda kommer antagligen att hamna i ett apotek som finns i bland mina idéer som ligger och gror just nu.


Till mitt framtida dockskåp hittade jag dessa helt bedårande små burkar som verkligen ser ut som gamla emaljburkar. De var helt enkelt omöjliga att motstå!


Lite annat gott och blandat som jag inte riktigt vet var det kommer att hamna. Pipan & askfatet kommer antagligen att hamna i biblioteket i mitt dockskåp och glasen blir nog sådana som kan hamna lite här och var där det behövs.


Jag hittade även en liten skrivmaskin och en gammaldags butiksvåg. Vågen blir nog till apoteket och skrivmaskinen har jag ju letat efter ett litet tag...


Mitt bland alla miniatyrer så hittade vi även lite grejor som passade bra till scrapbooking! De söta jordgubbarna och nyckelpigorna kommer det nog bli enkelt att hitta ett lämpligt användningsområde för skulle jag tro.


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar