söndag 31 juli 2011

Söndagsutflykt till den lilla världen

Idag gjorde jag en utflykt till DockskåpsHuset i Hulu. Det är Hulu Missionshus som numer är ombyggt till ett dockskåpsmuséum.


Efter erlagd entréavgift var det bara att försvinna in bland en massa underbara gamla dockskåp. Kan bara uttrycka det som: "wow vad mycket det fanns att titta på!!"


På bottenvåningen trängdes mängder av dockskåp och givetvis tillbehör till dockskåpen. Där fanns allt från ett flertal gamla Lundbydockhus (vilket inkluderade ett exakt likadant som jag hade när jag var liten :)!) till gamla vällekta dockskåp som skvallrade om svunna tider.

Visst är den härlig den lilla snickarbänken med sågspånen på?


Eller den helt underbara diskbänken i ett gammalt dockhus?


Gillade skarpt detta dockhus i den lite större skalan med både balkong och öppningsbara dörrar...


En trappa upp i Missionshuset hittade man lite andra andra leksaker från förr. Bland annat den här härliga sparkcykeln (?).

DockskåpsHuset i Hulu är väl värt ett besök om man gillar den lilla världen! Mig gav det ordentligt med inspiration att dra igång med bygget av mitt eget dockskåp igen...

/Anngert

1 kommentar:

  1. Hejsan Anngert, vad jättekul att du skrev om ditt besök hos mig. Alltid roligt att få veta vad besökarna tycker och få lite feedback. Verkligen intressant att lära känna dig och höra vad du gör och vad du har på gång. Vi brinner för samma saker. Hoppas vi hörs mer. Lycka till med dina projekt.

    SvaraRadera