lördag 30 juli 2011

Hälsat på vänner i Skåne!

De senaste dagarna har jag varit och hälsat på några vänner i Sveriges södra delar. Det är vänner som jag har lärt känna via "kattvärlden" och vi har haft några riktigt roliga dagar.

De jag bodde hos är de som jag köpte min första britt av. Så nu fick jag en chans att gosa med Puzz mamma igen :). Var verkligen jättekul att få träffa henne igen!

På bilden nedan ser ni Diva, en blå brittiskt korthårskatt som också är mamma till min Puzz!


I familjen finns även två andra britter: Nalle, som är chokladfärgad samt Sotiz som är svart och som var relativt nykastrerad när jag hälsade på.



En av dagarna var vi och hälsade på hemma hos hennes mamma som även hon är kattuppfödare av Brittiskt korthår. De har sitt stamnamn gemensamt och det var från henne som mina föräldrar köpte sin britt! När vi var där passade jag givetvis på att fota deras fyrbenta familjemedlemmar. Vi har husets kung, Månz:


Kattdamen Qajza:


Och "småbrudarna" Cattiz och Eliza:



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar