tisdag 19 juli 2011

Scrappat ett anteckningsblock

Efter att ha fått lite inspiration från mina vänner så var jag lite sugen på att göra ett eget anteckningsblock med en scrappad framsida. Dock hade jag ett litet problem. Jag äger ingen bindningsmaskin. Men, problem är till för att lösas och plötsligt en dag sprang jag på ett litet kit med presentationsmaterial i en butik. Det var igentligen till för att göra snygga foldrar smidigt själv, men vissa av sakerna kan man ju använda till fler saker :)!

I sättet som jag köpte för att testa fanns det stansade A4-blad, försättsblad samt två spiraler som man smidigt klickade ihop. Spiralen ser ut så här:


Med hjälp av en skärmaskin skar jag till de vita förstansade A4-pappren till den storlek som jag ville ha på blocken som jag tänkte göra. Därefter skar jag till svart scrapbooking-papper i samma storlek. Jag använde ett av de stansade vita pappren som mall och gjorde hål på samma ställe i det svarta pappret med hjälp av en håltång.

Därefter klippte jag av en av spiralerna till rätt längd, lade omslaget på var sin sida om de vita pappren och klickade ihop spiralen. Supersmidigt!


Sedan var det bara att börja scrappa :). Jag gjorde ett lite större och ett lite mindre block. Det lite större blocket kommer jag antagligen att använda till skissblock när jag får några idéer som jag funderar på...



Har konstaterat att det går att köpa sådana här spiraler separat, så vem vet, det kanske blir fler block eller album i framtiden!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar