söndag 31 juli 2011

Kitty Brain Train

Ja, så heter en liten pryl som jag hittade i en zoo-butik nere i Malmö. Min ena katt tillhör kategorin som har väldigt mycket bus i skallen. Så för att hålla honom sysselsatt så att han får utlopp för sin energi har jag kommit på att leksaker som han får klura lite på är perfekta.

Denna leksaken består av en rund platta med massa urgröpningar på ena sidan. I dessa kan man lägga lite godisbitar och sedan lägger man en träkula över. För att komma åt godiset så måste kissen först putta bort träkulan och sedan meta upp godiset.


Jodå, Prinz fattade raskt att det fanns godis där och hur man fick bort träkulorna. Men sedan kom latheten fram och han orkade visst inte meta upp godiset. Så jag plockade tillbaka kulorna och då kom mammas katt dit och började puffa på dem. Kan meddela att där försvann godiset raskt när han fick bort kulorna...

På andra sidan av träplattan finns det två spår urfrästa. I dessa spår rullar det två små kulor som katten kan leka med. Kulorna är ganska små, men de går inte att få loss ur spåren, så det är ingen fara att låta kissekatterna leka själva med den.


Denna sida har mina fyrbenta vänner inte fått prova än, så jag får väl se hur de beter sig med den senare idag.

 
/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar