tisdag 25 januari 2011

Tomtar på loftet

I förra veckan fick julpyntet med alla tomtar, ljus och annat som hör julen till flytta upp på loftet igen till nästa jul. Att pyssla och skapa med händerna har alltid varit något som jag tyckt varit roligt och när jag packade ner grejorna så hittade jag ett par tomtar som jag gjorde för länge sedan. Tomtemor & tomtefar är virkade på fri hand och har hår samt skägg av vanlig kuddstopp. Tomtemor har fått en sydd kjol och båda två har glasögon gjorda av en bit metalltråd. Vet att jag även gjorde en liten virkad katt med tomteluva till tomteparet som jag inte kan hitta längre. Har ett svagt minne av att någon på fyra ben ansåg att den var mer lämpad att leka med...


Kanske är dags att börja om man vill ha en alldeles egen virkad tomtefamilj att pynta med om lite drygt 10 månader?

/Anngert


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar