tisdag 11 januari 2011

Invägning...

...har det varit idag. Nej, inte av mig, så roligt ska vi inte ha det, utan av mina små lurviga kompisar på fyra ben. Brukar väga dem med jämna mellanrum för att se att vikten inte sticker iväg varken åt ena eller andra hållet. Kastrater kan ju ha lätt för att lägga på sig om de är allt för lata och matglada. Fast med tre katter som gillar att busa med varandra så är jag inte så orolig för det. Både Puzz och Prinz håller sin vikt fint och Kompiz hade gått upp lite sedan sist. Att Kompiz går upp i vikt är helt i sin ordning - han växer och utvecklas ju fortfarande :-).

Vad blev då resultatet? Jo, Puzz som är en stor Britthona stod kvar på sina 6,15 kg och Prinz låg på sina 7,2 kg. Kompiz hade gått upp ett hekto sedan förra vägningen och står nu på 5,45 kg. Duktig kille!

Kvällen har jag annars ägnat åt att rensa och sortera upp i mina scrapbooking-grejor. Blir lätt lite rörigt när man mitt inne i kreativiteten och skapandet. Men, när man tittar på det man har liggande får man flera nya idéer och jag bara längtar efter att få lite tid att omsätta dem i praktiken :-)!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar